sunnuntai 26. heinäkuuta 2015

Mökkielämää

Julistan tässä nyt totuuden, jonka jokaisen minut tuntevan tulisi tietää: Minä en ole mökki-ihminen. En vain voi käsittää miksi minun tulisi haluta keskelle metsää ilman sähköä ja juoksevaa vettä. Olen ihan liian hienohelma, että minulle kelpaisi mikään järvivedellä tukan vanuttaminen tai haisevaan huussiin kömpiminen. Ilmeisesti mökkeilijöille tärkeintä on kuitenkin se, että saa olla luonnon rauhassa ilman muita ihmisiä. Minä olen hoitanut asian toiseen tapaan. Keskellä vilkkainta kesälomakautta menen vanhemmilleni talovahdiksi. Kaikki mukavuudet, pusikkoa vieressä ja yksinäisyydenkin tavoittaa sillä, että koko naapurusto ryntää mökeilleen. Profit!

"Mökkiviikkoni" päätin kruunata ns. mökkishampoolla. Mökkishampoo on hiustuotteita myyneen Smykin näkökulmasta kampaamon tai kaupan isoin ja silti kappalehinnaltaan edullisin tuote, jolla pestään ihan jokainen tukka teinin rasvaletistä rutikuivaan vaalennettuun pehkoon. 


Ihan ei nyt mennä viralliseen mökkikategoriaan, mutta en ole käyttänyt tuotetta kotona, niin ei se kotishampookaan ole? Tuotteiksi valikoitui Berneriltä saadut käsitellyn hiuksen XZ-tuotteet ja Muumi-selvityssuihke.

Siitäkin huolimatta, että tukkani tarvitsee yleensä jonkinlaista silikonipinnoitetta, XZ hoiti hommansa ihan hyvin. Erityismaininta shampoolle. Hiukset ei olleet yksi takku pesunkaan jälkeen! Taisin tosin myös löytää sen suurimman eron kampaamo- ja markettituotteiden hinnassa. Markettituotteet on mun kokemukseni mukaan ihan uskomattomia litkuja, näitäkin tuotteita jouduin käyttämään omaan kuontalooni kolminkertaisen(!) määrän verrattuna käyttämiini kampaamon puolelta löytyviin, hinnakkaampiin tuotteisiin.


En varmaan ole ihan Muumi-selvityssuihkeen kohderyhmää, joten selvitysominaisuuksista en runoile sen kummemmin, mutta se tuoksu! Muumi-suihketta suihkii kutreihinsa ihan jo tuoksun takia. Mun nenääni selvityssuihke tuoksuu ihan hattaralta ja kirpeiltä punaisilta karkkirenmeiltä.

Tässä vielä - ei kesäkissa, vaan forever-kissa - Herra Kissanen "mökkifiiliksissä".




4 kommenttia:

  1. Mua vähän harmittaa, että aiemmin olen ollut enemmän mökki/maalaisihminen kuin nykyään. Juhannuksena kaksi yötä ja kolme päivää ilman juoksevaa vettä riitti, kiitti vaan. Onhan siinä tunnelmaa ja sellaista, mutta taidan olla ihan liian mukavuudenhaluinen... :D

    Tuo muumisuihke tuoksuu tosiaan ihanalle! Mökillä käypi siis hajuvedestä myös ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihan sama, minäkin olen liian mukavuudenhaluinen. Yö nyt ehkä menee, mutta ei enempää. :D Hehei, tuplasti käyttötarkoitusta muumisuihkeelle!

      Poista
  2. Täällä toinen mukavuudenhaluinen, mökkeily ei yhtään innosta!
    XZ:t tuoksuu ihan hedelmäsmoothielle, muumisuihketta en oo vielä testannut mutta ilmeisesti pitää pian - rakastan karkkituoksuja!
    Voi Herra Kissanen! ♥

    VastaaPoista

Uusin

Perfektionismin loppu

  Pefektionismi sanana herättää monesti hyvin erilaisia tunteita. Joillekin se aiheuttaa vilunväristyksiä, sillä he kokevat, että kun ihmine...