lauantai 23. maaliskuuta 2013

Guru Makeup Emporium

Nyt on pakko vähän hehkuttaa.

Mulle on tullut tutuksi se surullisen kuuluisa brittiläinen asiakaspalvelu nettiostosten myötä. Yksinkertaisuudessaan ja vähän kärjistetysti homma on sitä, että virheitä mahdollisesti pahoitellaan, mutta se on siinä. Esim. eräässäkin HQhairin tilauksessa sain täysin väärän tuotteen. Ostamani tuote maksoi suunnilleen kolmetoista euroa ja varsinainen vastaanottamani tuote oli pieni, maksimissaan muutaman euron arvoinen näyte. Eikä mun viesteihin olisi edes vastattu ellen olisi maksanut PayPalin kautta ja tehnyt meteliä asiasta. Lopulta asiaa pahoiteltiin ja kysymyksistä huolimatta homma ratkesi niin, että mun piti omalla kustannuksellani lähettää mulle lähetetty tuote liikkeeseen ja rahat tilaamastani tuotteesta palautettiin. Käytännössä jäin siis tyhjästä ehkä euron tappiolle. Myöhemmin selvisin, että rahat olisin postimaksusta saanut takaisin jos kirje olisi kirjattu ja sekös olisi maksanut reippaasti enemmän kuin mikä oli lähetetyn tuotteen arvo (ymmärrettävistä syistä maksoin mieluummin sen euron lähetyskustannuksia kuin lähdin lottoamaan, että saanko kirjatun kirjeen kulut takaisin).

Palatakseni siihen hehkutukseen. Guru Makeup Emporium on vähän luonut muhun uskoa sen asiakaspalvelun suhteen. Yksinkertaisuudessaan: Sain tilauksessani yhden väärän tuotteen ja tyhmyyksissäni avasin sen ennen kuin tajusin virheen. Arvoltaan tuote ei ollut kuin viiden euron luokkaa, mutta ajattelin kuitenkin, että ilmoitan saaneeni väärän tuotteen. En odottanut rehellisesti sanottuna edes saavani mitään vastaviestiä. Toisin kuitenkin kävi, sain viestin, jossa pahoiteltiin kovasti väärää tuotetta ja minulle lähetetään uusi kunhan olen laittanut kuvan väärästä tuotteesta. Kaiken lisäksi saisin pitää tuon väärän tuotteen, vaikka tässä oli nimenomaan oma tyhmyyteni kyseessä.

Muutenkaan kaupasta ei ole huonoa sanottavaa kuin, että postikulut on pikkuisen korkeat, käsittääkseni alkaen 9,5 puntaa, mutta toimitus on nopeaa eli tilaukset lähetetään käytännössä saman päivän aikana ja ne saapuvat pikatoimituksena. Nettikaupasta löytyy muun muassa Make Up For Ever, Dinair ja Ben Nye. Paljon maskeerauskamaa, mutta myös siveltimiä ja meikkejä.

Tän pitäis olla itsestäänselvää, mutta mieluummin teen uudelleen ostoksia sellaisista kaupoista, joissa asiakaspalvelu toimii kuin niissä, jossa virheet ovatkin asiakkaan ongelma. Harmi vaan asia ei ole itsestäänselvyys kaikille myyjille.

2 kommenttia:

  1. Tää olikin uusi tuttavuus koko virma. Täytyykin tutustua.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Suosittelen. Itsekin muuten löysin paikan sillä, että etsin tiettyä MUFEn tuotetta ja asiakaskokemusten perusteella löysin tän. :)

      Poista

Uusin

Perfektionismin loppu

  Pefektionismi sanana herättää monesti hyvin erilaisia tunteita. Joillekin se aiheuttaa vilunväristyksiä, sillä he kokevat, että kun ihmine...