lauantai 24. syyskuuta 2011

Seitsemäs kouluviikko

Näitä on ihan kiva kirjoittaa ylös pelkästään sen takia että viikon lopussa ei aina meinaa muistaa mitä on koulussa tehty.

Maanantaina tehtiin sitä samaa asiakaspalvehengestä puhumisdiibadaabaa jo kuudetta viikkoa. Siis ihan oikeasti nää on tärkeitä asioita, mutta suurin osa on itsestäänselvyyksiä ja vaikkei oliskaan niin kuusi viikkoa saman asian jauhamista on jo ihan liikaa.

Tiistaina meillä oli teoriakoe, joka tyyliltään vastasi kovasti enintään yläasteen koetta, mutta mikäs siinä. En olekaan ikinä ymmärtänyt niitä lukion kolmen tunnin koemaratooneja. Leikattiin myös harjoituspäätä. Kerrattiin porrastusta nostokulmalla ja opeteltiin lettejä ja koin pari oivallustakin näihin liittyen. Jei!

Keskiviikkona heräsin siihen kun tajusin että olin kokeessa vastannut yhteen kohtaan väärin. No ei ollut ehkä se suurin juttu, mutta koska virhe oli ihan hölmö niin tottakai se harmittaa. Keskiviikko muuten oli kyllä etäpäivä, jolle meille oli varattu tehtävä haudehoidon merkityksestä käsittelyihin. Meni kyllä vastaus vähän arpomiseksi, sillä mun ymmärtääkseni näistä asioista ei ole pahemmin koulussa puhuttu.

Torstaina oli taas leikkupäivä. Tehtiin a-linjaista porrastusleikkausta, joka osoittautui ajatuksena ihan helpoksi ja samalla huomasin, mitä teen porrastusleikkauksissa yleensäkin väärin kun meinaa tulla lovia.

Perjantaina leikeltiin helpohkoa kerrostusleikkausta ja vielä porrastusleikkausta. Koska olin torstaina tajunnut virheeni porrastuksen suhteen, tein tämän leikkauksen oikeasti hyvin. Sain paljon julkisia kehuja luokkakavereiltani ja sitä ei toden totta ole aiemmin tässä luokassa tapahtunut. Opettajamme myös takoi meille päähän föönausta ja pyöröharjan käyttöä. Taisi nähdä mun räpiköintini sen kanssa. Kerrankin tuntui siltä että olen koulussa ihan syystä ja joku opettaakin näitä "yksinkertaisia asioita". Kuten sanottu, olen aiemmin käyttänyt fööniä kenkien kuivaamiseen niin ei nää asiat mulla ole olleet mitenkään valmiina selkärangassa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Uusin

Perfektionismin loppu

  Pefektionismi sanana herättää monesti hyvin erilaisia tunteita. Joillekin se aiheuttaa vilunväristyksiä, sillä he kokevat, että kun ihmine...